tirsdag 2. oktober 2012

Ut på sykkeltur!!

En vakker lørdags morgen bestemte Ettåringene i NMS(og Astrid) seg for å ta seg en tur ut på landet! Det kunne bli en bomtur, men fulle av godt mot og godt humør kjørte de av sted med tog til et sted som jeg tror heter Asuka. (eller Atsuka, noe i den duren)
 
 Klare for tur alle sammen? PEACE!
 Her er stasjonen! altså da utgangen av den etter at vi gikk av toget og gikk ut av bilett kontrollen.

 Starter turen med refreshments, et must!
 
 Vi lånte sykler av en tilfeldig forbipasserende................  neida, fra en hei-jeg-låner-bort-sykler-til-folk-for-1500-yen-og-på-kjøpet-får-du-et-turist-kart person/butikk/stand ish. Ja.

 Vi var veldig turister og tok bilder som bare det. Her er et bilde av Hanna som tar bilde.

 Rismarker var det OVERALT! Så hver gang du ser en gul/grønn ish flekk som dette på et bilde så er det sansynligvis rismarker ;)

 Og her er Eli som tar bilder :D mens hun sykler!
 
 Blomster skulpturer!
 
 Rismarker!!! og en liten fin grønn skog :D
 
 Her er Refreshment'en jeg kjøpte etter jeg tok bilde av de andre som kjøpte drikke :) Vann med Appelsinsmak. Er ikke så ille som det høres ut som, veldig godt faktisk!
 Rismarker!!! Og et fint hus~
 Rismarker!!! Og Eli ;)
 RISMA-nei dere ser det sikkert selv nå.  
 Her er en rismark full av moden og god ris :)
 Her er Risen tatt vekk... De er nok finere med ris på.
 
 Dagens lunsj~ :)
 Siste bilde før vi tar turen videre~
 For vi var ikke bare i Asuka!! Vi stakk nemlig også innom området der det gamle huset til Eli, fra da hun var misjonærbarn her, var.
 Vi gikk lenge og på veien fant jeg mange fine blomster!!!

 Her er den gamle kirken til Eli, der far Faren hennes prest.
 Utenfor kirken står det slikt :D med det norske flagget vaiende i vinden!! bak glasset~
 Her er hennes gamle barnehage :D Jeg har ikke bilde av huset hennes, men vi gikk innom der også for det lå ikke langt vekke fra barnehagen.
 
 Etter alt dette stakk vi innom et kjøpesenter og der fant jeg denne!!!!! En hello kitty popcorn maskin!!!
 Du la på 200 Yen og valgte enten blå, rosa eller gul knapp. Jeg og Astrid kan jo ikke lese Japansk ennå så vi bare trykket på en av dem og håpet på det beste!
 Etter nedtelling(poppetid) kom det varm popcorn i en liten søt pose!

Vi prøvde alle smakene(brukte 600 Yen på 3 pk. popcorn~) Rosa var vanlig, Orange var søt, og Blå var bare ekstra salt~
 Her sitter vi midt i veien og venter på vår popcorn nummer 2!!
 
 Etter alt dette styret og mer handling(kjøpte en ny fin gul søt lommebok) dro vi innom en kafe som heter "Hana no Kaze" (blomstens vind) og kjøpe en slags dessert.
Jeg kjøpte Cafe Latte og Caramel Pudding Parfait.
 
 
Så dro vi hjem  :D

3 kommentarer:

  1. Synnøve, du er så morsom :D Du skriver veldig levende - og for noen fantastiske bileder! Flotte farger på de rismarkene! Keep it up artist! klems <3

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig med Frida! du er så utrolig morsom og jeg koser meg når jeg sitter og leser på bloggen din. Ser ut som om du koser deg. Flotte bilder har du også. Flink du er å ta bilder. Kjempe gøy å se alle de små og store detaljene som du får med deg;) Gleder meg til neste innlegg. Klem fra oss

    SvarSlett
  3. Supert å lese om hvordan du har det , Synnøve! Jeg må henge meg på de andre, du skriver veldig levende og morsomt!:-)Klem fra Marte- fast leser

    SvarSlett