tirsdag 2. oktober 2012

Akvarium!

Her kommer et lite innlegg og mange bilder fra et besøk jeg, Hanna, Astrid, Eli og Fam. Fjeld ga et stort Akvarium i Japan!

  "Osaka Aquarium Kaiyukan" står det på skiltet. Dette er da bilett luken og inngangen til akvariumet. En bilett kostet 2000 Yen.

Akvariumet ligger på en av mange småøyer rundt om i Osaka som er laget av søppel(!!!). Jeg har ennå ikke helt fått forklart hvordan dette går for seg eller hva slags søppel det er. Hvis jeg husker riktig så var faktisk også bakken vi landet på(flystripa og kanskje også flyplassen) på en slikt "søppel øy".  Det sies også at de er tryggere å være på når det er jordskjelv.

 Se hvor frodig det er!! Til å være en søppel øy :D Fant også et gedigert Pariserhjul!!

                                          Her er gjengen før vi drar~ Fint vær var det også!

 Etter inngangen kom man inn til en lang trapp, det det er valer som er utstilt!! Ser dere de? :D

 Inngangen!
 
 Her kommer de første små fiskene.
 En stor skog, her var det ikke bare fisker men også Otere(tror jeg det var)
 Små mini krabber som satt hjemt i alle sprekker!
 Videre kom det slike dyr, seler? Husker ikke hva de heter D: men de var så raske at jeg ikke fikk tatt et ordentlig bilde av dem....
 Kjempe store stygge fisk!!!
 Her ser du kanskje litt av størrelsen i forhold til mennesker...
 Også var det mange pingviner! Glasset var så skittent at alle bildene jeg prøvde å ta ble uskarpe.
 Delfiner!! Vi kom tidsnokk til å se de bli matet :D
 Denne unge damen matet delfinen mens hun forklarte på japansk noe om delfinene. Jeg hørte noen navn og slikt men det meste ble ikke forstått...
                                     
 Det var mange mennesker som så på :D
 ...Og tok bilder :)
 Nå over til normale fisk.
                                     
 Han her var bare så rå kul, satt og stirret på folk som gikk forbi :) Rørte seg knapt.
 En stor blekksprut :D ser du han?
 Hele tiden gikk vi egentlig bare rundt, lengre og lengre ned. Noen av tankene var bare store tanker som gikk lengre og lengre ned i bygningen. Noen av dyrene levde på overflaten og noen mer mot bunnen. for nesten hver seksjon var det slike "dører" Det tror jeg betydde at du hadde kommet til et annet nivå.
 Det var mange slags maneter også.
 GLASS MANETER!!
 Her ser dy paris hjulet. Nå er vi på vei ut, tok en rulletrapp opp noen nivå.
 Utenfor møtte vi en slags gate komiker. Vet ikke helt hva han var, men han var i allefall morsom :D
 Som en avslutning var vi på kafe. Eller rett og slett, McDonalds ;) Vi hadde jo allerede spist mat før vi gikk inn på akvariet så det ble is og latte i steden for Burger.

Der var noen av mange bilder lettet av kameraet!
Mange hilsner fra Japan :D

3 kommentarer:

  1. Blekkspruten og magnetene var kjempe kule. så heldig du er som får oppleve noe sånt. Delfin er også koselig ;). så utrolig fint med så mange bilder. Da føler man at man er nesten i japan. Du er flink.

    SvarSlett
    Svar
    1. Siden dere ikke kan være her og se hva jeg ser prøver jeg å være "øynene" deres, så dere vet hva jeg holder på med og hva jeg ser her :D Har aldri tatt så mange bilder i hele mitt liv!! Knipser og knipser!! Det er så mye rart her x)

      Slett
    2. Hvis du knipser og knipser er du den fødte japaneren. man ser veldig mange asiatere spesielt japanere knipse overalt de går her i europa så du er en europer som knipser masse i japan ;) og det at du er våre øyne er så bra fordi du gjør en kjempe bra jobb. så mye vi får vite om japan. det er kjempe gøy.

      Slett