mandag 22. oktober 2012

Unokai!

For ca en uke siden ble jeg med på "Undokai", japansk sports dag for barnehagen til Kristine(Ivan og Rut sin datter) Her er det nøye innøvde aktiviteter som utøves samt underholdning, sang, dans etc. Dette gikk jeg jo selvfølgelig glipp av siden jeg forsov meg veldig...
                     Kristine og mamma Rut i rødt forkle. Eller altså... de eneste norske på bilde :)

  Som du sikkert har sett så er det forskjellige farger på luene deres. Det er altså for å skille hvem som går i hvilken klasse. Kristine sin lue er Rosa og hun er den nest minste klassen tror jeg...

  Rundt middagstider møttes jeg og Rut og Kristine atter en gang for å spise middag sammen :) Dette var resturangen til en som Rut kjente så vi gikk dit~

  Det var mange små retter som man kunne bestille(Rut og Kristine på bildet) Vi valgte å bestille noen få og heller dele.

  Her er den lille resturangen i all sin herlighet! Hun som står parat er Lemon-san, en som Rut kjenner.

Takoyaki som rett og slett er deiballer med hele biter av blekksprut inni. Og til slutt majones på toppen.

                   En slags omelett med poteter og masse annet inni. Deilig saus og majones på toppen.

Her er Okonomiyaki. Slags blanding av deig og kål og andre grønnsaker stekt med kjøtt(tror jeg) og majones på toppen :) Til slutt hadde vi en slags frityrstekt kylling (Kalage het det, kanskje noen vet hva det er og sitter og rister på hode av den rare beskrivelsen min, men det var det det så ut som... ) Kyllingen hadde faktisk ikke majones på seg!

Klemmer fra Japan!

1 kommentar:

  1. Ser bra ut, gleder meg til og komme og besøke deg og få se japan :D Hilsen Josefine

    SvarSlett