torsdag 25. oktober 2012

Hage i Japan!

På både fronten og baksiden av rekkehuset vårt har vi hage, akkurat passe stort og passe lite til oss som bor her~ Denne hagen hadde overgrodd seg litt og det nesten klødde i fingrene mine etter å få luket og klippet og raket og plantet i vår nye hage! Orlaug og jeg bestemte oss en vakkes søndags formiddag å ta en hagedag!
 
 Her er vi i bakhagen, jeg bak kamera, orlaug og nabokona! Og hvem er i treet? Jo, "the landlord"


Litt kaki(sharon frukt på norsk!) og litt av de mange søppelposene med hageavfall som ble bært bort.

                                               Kaki! mesteparte av det som ble plukket!!

 Fronthagen etter klipping og luking!
 
 det lille som ble igjen i treet!
 
 Kaki i vårt kjøleskal. Halvparten ble gitt bort til naboer og venner :)

 En annen dag litt senere i tid tok jeg og Orlaug oss en tur til et sted der de solgte blomster!!

 Rundt denne tiden er det stemorsblomster som er tingen. De skal blomstre gjennom hele vinteren.

 Det var disse blomstere jeg valgte. Lyng, honning lunktende blomster, en del stemorsblomster og noen spennende som jeg ikke husker navnet på.

Kjøpte noen tulipan løker også. husker ikke når disse vokser opp men gleder meg til det i alle fall :D

 La oss jobbe!!
 
 FERDIG!!
 
 Se på denne vakre stemoren! fant dette slaget her som er krøllete på bladene!
 
 Her plantet jeg noen av løkene :D gleder meg til å se dem blomstre!!
 
Bakhagen full view!!
 
 Plantet lyng i et hjørne som bare var kvist og hageavfall.
 
 Da var alt ferdig!
Det eneste som står igjen er å plante restene av løk i en potte og plasere på balkongen oppe :D
Det blir så fiiint! Glede~
Kom inn og fant en hilsen fra Eli :)
 
 
Klemmer fra Japan!

4 kommentarer:

  1. Det der ble fint Synnøve - du og dine vakre, grønne fingre utretter kreative ting ;) Herlig med hjelp fra Orlaug også - den dama må jeg treffe når vi kommer ned - virker som et herlig bekjentskap :D klemklem

    SvarSlett
  2. Så flott å se. Det er litt rart å tenke på at lyng som er en høst blomst her er det også i Japan. Nydlig rosa stemor den har jeg ikke sett her. Hage er gøy! klem fra Mamma

    SvarSlett
  3. Sabla fint det var blitt hos dere!

    SvarSlett
  4. Så fint med en dag i hagen. Dere har jo vært skikkelig effektive ;) og så fin hagen ble med litt blomster. takk gud for at han skapte blomster til å glede oss ;)
    Klem fra Khaliun

    SvarSlett