mandag 3. juni 2013

Trykk og dukke lage kurs?!

Det blir mye spennede man får være med på når folk i arbeidskretsen tar deg med på ting! Her var det en fra Voksen engelsk klassen som hadde fått nyss om at jeg likte å sy, så hun tok meg med på en liten "sy klubb".

Sy læreren min var vist dukkekunstner. Hun lager dukker fra forskjellige eventyr og stiller dem ut. Det nyeste prosjektet var fra boken "Den hemmelige hagen" av Frances Hodgson Burnett. Hvor started inspirasjonen hennes til å lage dukker? Fra en svensk bok! På de største dukkene ovenfor kan du muligens kjenne igjen det godt kjente dukkedesignet.
Jeg fikk oppskrift og stoff til å lage en liten Heks. (Fikk egentlig ikke velge selv hva jeg skulle lage, men det var greit nok det~)
Her er det ferdige resultatet. Men jeg droppet hekse temaet. Synes det ble mye mer koselig som bare en liten skogs jente~ (lagde kroppen på kurset og resten hjemme<3)
 
En annen i samme Voksen engelsk klasse er trykk kunstner!
Vi ble alle invitert en vakker mai dag til hennes verksted for stoff farging :)
 
 Jeg fikk også male på skjorte (Det ble mye gris og søl desverre...klarte å velte en av fargene, og dette var maks rennende maling!!)
 
Det ferdige resultatet!! To lommetørkler... som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til ennå... men det var gøy :D og det er vel på en måte det viktigste :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar