fredag 14. juni 2013

De siste dagene....

Nå er det kun en dag igjen til jeg reiser(reiser den 15 :D) og de siste dagene har gått veldig fort!!
Alt av avslutninger er nå overstått og vasking + en siste henging med Fam. Fjeld og Orlaug er det eneste som gjenstår. Men her skal du få en liten titt på hva man gjør(hvertfall hva jeg gjorde) en eller to uker før man reiser!

 Bento(matpakke) tur på Kodomo no Mori(barna's skog). Det var vanskelig å finne et sted å sitte på grunn av alle sommerfuglege som fløy så tett at hvis du tok et skikkelig åndedrag ville du få maks 5 I pusterøret.

 Avslutningsfest med voksen engelsk klassen hjemme hos en av elevene. Her fikk jeg prøvd på en Yukata som jeg hadde fått av menigheten her. Samt spise utrolig mye god mat! Disse damene er så flinke!! en av de hadde til og med lagd hjemmelaget pudding uten melk, erstattningen var søya BØNNER.(tror jeg... eller hvertfall et eller annet slag bønner. Var veldig godt :D)

 Siste barne engelsk for de minste. Desverre klarte jeg å slette alle bildene fra de større barnas avslutning *sadface* men de fleste fra den størstes engelsk kom på slutten av barne engelsken og ga meg hilsner og sa et siste farvell. Det var veldig koselig, folk her er så flotte QvQ

 Menighets avslutning! Min siste søndag. Her hadde jeg på meg Yukata'en og satt med den på under hele gudstjenesten, for så å ta den av når jeg skulle spise. Det var utrolig mye god mat!! Alt fra sushi til spaghetti til vannmelon og sandwicher. Til slutt skulle alle rundt bordet gi en siste hilsen til meg, får så å avslutte måltidet.

 Videre I uken hang jeg med NML's ettåring Astrid Stangelang! Hun hadde fått nyss om en kjempe morsom kaffee der baristaen lagde flotte figurer av en spesiell type skumm som lot han forme det han ville, samt å tegne de utroligste ting I kaffekoppen din. Vi brukte evigheter på å finne den, for så å komme noen få minutter før stenge/pause tid... ergelig!!
De siste tre dagene har jeg pakket, vasket, ompakket, stresset p.g.a. overvekt, ompakket enda en gang, tatt ut ting som jeg trengte, støvsugd og pakket en 30 kilos "sende hjem" pakke. I mellomtiden har jeg også lagd små farvell kort til venner, kjære og kjente, og gitt ut etter som jeg har sagt farvell til de det gjelder.
 
Tusen  takk alle som gjorde dette til ett så fint år. Rut Terese, Ivan, Orlaug, Ingebjørg, Nathan, Dagny, Jan olav, Eli, Hanna og de andre NMS/frikirke misjonærene. Dette har vært et fantastisk lærerikt år der jeg har vokst på mange plan! Tusen takk Rivo for all støtte og oppfølging :) Det var gøy å ha deg på besøk her I flotte Japan!
 
Tusen takk til alle som har bedt for meg og har hatt meg I tankene sine i løped av dette året. Det at jeg hører at folk ber for meg gir meg en indre trygghet og en stor glede! Tenkt at jeg har så mange gode venner som venter på meg hjemme!!! Takk til Mor og Far for alle gode samtaler gjennom Skype og tolmodighet gjennom de første "dramatiske" månedene mine ;)
 
Jeg vil komme igjen! Guds velsignelse over dere alle.
MVH. Synnøve Skaaheim, Ettåring I NMS 2012/13

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar