tirsdag 20. november 2012

JEG HAR PRØVD KIMONO!

Noen damer på Voksenengelsken inviterte hele engelsk gjengen på lunsj hos hun ene som bodde nærmest kirken. Misjonærene Rut og Ivan ble også med :D og lille nyfødte Cecilie ble lett oppmerksomhets sentum!

Her er begge kimonene hengt opp! ved siden av var det en stor haug med bånn og underlag som skulle gjevne ut alle tegn til former, for cluet med kimono er å være så rett som mulig.
 Kimonoen jeg har er for single kvinner. Det ser man på at armene er lange. Mens de som er gift går med korte ermer. Det måtte tre kvinner til å kle på oss begge og det tok kanskje et kvarter(mest fordi de fant ut etter hvert at jeg ikke var rett nok så de la inn en plate foran xDog måtte dermed begynne på nytt med Obien, det store belte rundt,)


                                   Her er vi begge ferdige! er vi ikke fine?


Her er litt av gjengen som var igjen når alt var ferdig. Vanligvis har man håret opp når man har på seg en kimono, med masse dill dall og hår pynt. Beltet rundt magen er veldig stramt så når jeg tok av beltet etterpå hadde jeg merker rundt hele magen!!

klemmer fra Japan

5 kommentarer:

  1. Utrolig kult! Du/dere ser fantastiske ut! :D

    SvarSlett
  2. Jaaaa! Endelig. På dette har jeg ventet lenge. Du (dere) var utrolig fine i kimonoer. Du kler det så godt;)Og så fine kimonoene var, fargerik og. Du må nesten ta med deg en til norge for da kan jeg prøve den også. har alltid hatt lyst til å prøve en. men du det er et bildet med mat, altså kjøtt i pinner og i suppe. hva er det for noe?
    Khaliun

    SvarSlett
  3. Det er en slags Oden :) Oden er rotfrukter og fiskepudding, og mye annet rart, som kokes lenge i en slags buljong. Her hadde de satt alt på spyd og man kunne ta det man ville ha(fiskepudding, "Konjaku" most masse av rotfrukter, og kokt kylling spyd) kjempe godt :D

    SvarSlett
  4. Stilig, må jeg si! :-)Og så fine farger og mønster det var på den!

    SvarSlett