mandag 5. november 2012

Feiring av Allehelgensdag i Nishi Nara

Jeg vet ikke om de feirer Allehelgens dag annerledes i Japan enn de gjør i Norge men det vi i allefall ikke har er Tangokai! Dette er noe Søndagsskolen gjør, og noe de tydligvis har gjort en stund. På starten viser de en bibelhistorie med lysbilder og musikk. Så synger vi og det blir utdelt ei liten hilsen til de som har hatt bursdag denne måneden.
 
Den lille boken var hilsenen. På frontsiden står det, "ichinichi no Inori", jeg vet at Inori er bønn, men er ikke sikker på hva Ichinichi er. En enkel og fin bønnenok :)
 Etter alt dette lager barna frukt punsj!
                                                                              Heeerlig!
Alle barna hadde tatt med seg en liten gave hver. Disse ble mot slutten gitt til barna igjen men ingen fikk den gaven de selv gav.
                                     Alle var veldig fornøyde med det de fikk! Kristine også!

 Etterpå var det Allehelgens gudstjeneste. Jeg fikk ikke tatt bilde av alle menneskene som kom men det var mange som jeg ikke hadde sett før. Ved siden av talerstolen var det stilt opp bilder av folk som hørte til menigheten som hadde dødd. Ivan holdt en flott tale om "Gjennom døden vinner vi livet" (jeg elsker når han taler for da får jeg prekenen oversatt til norsk på et ark :) herlig!) Etter dette hadde vi en flott lunsj!

Så slik er allehelgens dagen i Nishi -Nara Kirke :)
Klemmer fra Japan


1 kommentar:

  1. Så fint at det er barna som lager fruktpunsjen. På den måten blir også de enasjert. Helt fantastisk. En koselig måte å feire Allehelgens med fine gaver til barna. Khaliun

    SvarSlett