lørdag 22. september 2012

Her bor vi!

Da kommer et innlegg om huset generelt, siden mange har spurt etter en "omvisning"

Vi bor i et Japansk rekkehus. I norsk rekkehus standar tror jeg at huset vårt er lite, men i japansk standar er dette veldig bra i forhold til at vi bare er to personer(og snart bare en) som bor her.


Her er forsiden. Huset har hage foran og bak.
        
               Inngang!! Her må vi ta av oss skoene før vi går inn. Det er tøffler plassert på sidene, men på sommeren er det så varmt at ingen av oss bruker dem. Derimot mot vinteren blir det nok mer tøffel bruk ;D

    
Her er vaskerom, bad, do og dusj i hvert sitt lille rom! Dusjen er nesten som et kammer der du går inn i et romm med dør(glassdør med lås) og inni er det gass annlegg, dusj og et bitte lite badekar som tydeligvis er normal størrelse i japanske forhold.


Doen måtte jeg også ta bilde av!!! Her ser det ut som en helt vanelig do, men hvis du ser nærmere på vannet som helles ut i fra toppen så ser du at det faktisk er en innebygd vask i doen!!!! I begynnelsen var jeg skeptisk til å bruke den, for jeg trodde at de brukte igjen vannet som akkurat hadde blitt spylt ned(nei det fungerer ikke slikt)..... Det kommer automatisk rennende etter du har dratt opp, og det slutter ikke før lenge etter at du er ferdig. (nå er det ikke alle doene i Japan som er slik, men mange hus doer er akkurat slik.)
                    

 
Vår korselige stue. Skyvedørene fører ut til bakhagen vår! Her ser Hanna på Japansk BarneTV :D
Her er kjøkkenet! Vi har egen riskoker, toaster og ovn. Ovnen er den store svarte tingen som står over vasken.
Her er utgangen til vår ringe hage. I hagen står det et Kaki tre, en typisk japansk frukt som blir Oransje når den er moden :D det står også en stor aloe vera plante i et hjørne.

 
Gangen når du har gått opp trappen til andre etasje

Mitt rom :D jeg har også en slags balkong over hagen vår!
 For alle dere som skrev på plakaten som jeg skulle ta med; Her henger den(du ser kanten på den til venstre)!!! sammen med kort og bibelvers :)(som er usynlig på grunn av vinkelen~)
 
Det er også to rom til; Gjeste rom uten seng men plass til futon og Eli sitt rom. Det har skjedd noen tekniske problemer som gjør at jeg ikke kan laste opp bildene :)
 
 
Nå det var slutten på omvisningen. Mer bilder og forklaringer på hva jeg gjør her kommer :D sees!

Klemmer fra Japan!
 
 

2 kommentarer:

  1. Whoooaa! Shakalaka!! Så GØY å se!!! Dere har det jo kjempefint- for et nydelig og koselig hus- digger det!! Jeg liker SPESIELT gjesterommet!!! ;D;D ..Bless u, Synnøve!! Ber for deg=) Gud er nær deg hele tiden! Salme 4.

    SvarSlett
  2. for et fint hus ;) og dusjen var jo veldig fin da, du blir sikkert vant til å dusje der ;))). gleder meg til flere bilder. Gud velsgine deg kjære Synnøve. Klem

    SvarSlett