tirsdag 30. april 2013

Mini ferie til nabo landet! (aka. Korea tur!)

Hanna har allerede skrevet et flott inlegg om Korea turen vi hadde tidlig vår (Link til inlegget) der kan du lese hennes opplevelse av turen!

Jeg kommer til å for det meste legge ut bilder så du kan selv danne deg et bilde av området vi var i og hvordan en ferie i Sør-Korea kan bli! :)

Vi dro til Sør Korea en lørdags ettermiddag fra flyplassen og solen var på vei ned. Noe som ga fine landsskaps bilder mens jeg kjørte med bussen til flyplassen.

 Som overnattingssted hadde vi fått anbefalt "Golden Pond" som er et sentralt liggende gjestehus med standar verdt den prisen vi betalte (300 kr pr. person for 3 netter) kan jeg anbefale stedet? nja... det er flott hvis du ikke er så nøye på om vinduet ikke kan lukkes og om det er noen hår på madrassen din fra sengens forrige eier. Hvis man legger det kritiske øye til side var det 100% verdt prisen og plasseringen i forhold til subway og andre fremkomstmiddler var fantastisk ;D

 Søndagen gikk vi til en stor Koreansk kirke og fikk litt av en opptreden! Som du ser på bildet var det utrolige folkemasser, sangen var øredøvende og majestetisk taket være mange stemmer og et ORKESTER!. Det var streng - fløyte og forskjellige tromme instrumenter oppfulgt av et stort kor(de til venstre i bilde med blå kapper). Vi fikk prekenen oversatt til engelsk gjennom headsets og i følge en oversikt som jeg ikke fikk tatt bilde av kunne du få oversettelse på spansk, engelsk, fransk og MONGOLSK! (pluss mange andre språk som jeg ikke kan huske) etter vi var ferdig kom det enda en gjeng mennesker som skulle på neste gudstjeneste, for de er viss så mange at de må ha mange gudstjenester i løped av en søndag.
 
I undergruns subway'en fant vi en hel bildeserie-reklame for NORGE! Der var det bilde av Stavanger, Oslo(operaen) Nord-norge(nordlys) og mang en kjent plass. Morsomt å finne det helt tilfeldig i Sør Koreas hoved stat? :) Go NORWAY!

 Mat må alltids kommenteres når man har vært på tur. Jeg kan si med en gang at maten i korea er sterk, veldig sterk(i allefall etter min smak) og i de fleste resturangene vi var på klarte jeg ikke spise mye, men det ble mye spennende som jeg fikk smakt likevel. Mye godt men alt for sterkt ><

 


 
Og man kan vel ikke besøke korea uten å kjøpe en KPOP PLAKAT!!!! eller... kan man det? åja... Uansett så var det Kpop kjendiser på plakater overalt!! noe som gjorde meg glad som en sommerfugl for jeg kan navnet på nesten alle kjendis gruppene.. og... da... blir jeg glad, for da føler jeg meg som en skikkelig kpop fan... Ja OvO (pppst, nederste bilde er Baro og CNU fra B1A4 <3)
 Som en avslutning så skal dere få se på rotet som ofte var over våre hoder. Yes, det var første gang for meg også å se spindelvev laget av ledninger, må være en rotete edderkopp som lagde disse knutene.

Det var slutten på den uoversiktelige fremvisningen av vår tur til Korea. Vi dro dit heldigvis før alt surret med atombomber og trusler om å destruere hele verden kom fra Nord Korea. Vi var bare i hovedstaten men neste gang jeg drar til korea(noe jeg virkelig vil) hadde det vært kjempe kult å se andre steder som kystbyen Busan etc. :) Et lite land med mye flott å by på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar