onsdag 17. april 2013

Godt vær bringer godt humør, facebook statuser og FORKJØLELSE?

Nå har det vært lenge siden jeg har skrevet et inlegg! Og det har skjedd mye her hos meg siden sist.
For det første har jeg vært i Korea en tur, hatt to besøk, sommer har kommet, og en helt ny verden av blomster springer ut.

En liten notis om Korea turen; Hanna skrev et flott inlegg om hennes opplevelse av Sør-Korea på bloggen sin så gå gjerne der (Klikk her) Fant akkurat ut at jeg hadde jo noen fine bilder jeg også fra turen, derfor kommer det senere et eget inlegg om det, så se frem til KOREA!

Besøk har virkelig preget denne delen av halvåret. Første gjeng var flotte Frida og Silje(som jeg har skrevet innleg om) og andre var selveste familien Skaaheim! Mor, Far og 3 søsken kom løpende mot meg på flyplassen og etter det har det vært fullt kjør i 2 uker!


Det var en ting Far hadde bestemt seg for å gjøre de to ukene han skulle være i Japan. Og det var å sitte under Kaki treet mitt i hagen med en god bok. Her er beviset på at ønske ble oppfylt!

Ellers mens det var fint vært ute, Far satt i hage og Mor styret på kjøkkene var resten av gjengen ofte funnet i disse faste posisjoner. I starten var de fleste ganske utslitte for Jetlaggen hadde vist ikke spart noen for søvnløse netter og kvalme.
(Se Mormor! tulipanene har sprunget ut!!!)
 
Alle fikk oppleve flott Japansk vår med 25 som høyeste temperatur(noe som var starten på en sengeliggende uke) og det flotte været ble det mange twitter, thumbler, facebook og instagram statuser av.
De fikk også med seg slutten av Sakura(Kirsebær blomst) sesongen. Sakuraen kom veldig tidlig i år men heldigvis satt de på lenge nok til at vi fikk spise lunsj under de tett blomstrende trær. De fikk også oppleve at sakuraen avblomstret(på grunn av en regn "storm" som tok alle blader med seg til sjøs)
Det var ikke mye jeg fikk tatt med familien på, vi fikk bare reist litt rundt i området(Osaka, Nara, Gakken-nara-Tomiogaoka etc.) og vi var mye hjemme. Jeg tok meg heller ikke fri mens de var her for at de som ville kunne være med meg på jobb. Det som preget oppholdet mest var Influensa og kraftig forkjølelse. Far fikk også på toppen av det hele ett blodig øye pga. Øye katar. Far var hele uken senge liggende, Joakim ble dårlig mot slutten og jeg(som ble dårlig rundt samme tid som Far) fikk ikke noen rolig stundt på grunn av jobb og to veldig friske søstre som jeg hadde lovet forskjellige shoppingturer. Mor var helt fantastisk i det hele og stelte alle, ble heller ikke syk selv før de siste dagene der hun fikk en rar stemme lik gutter når de går igjennom stemmeskifte.
 
Far hadde lovet å holde en tale før han dro på International Night ( en slags ungdoms gathering i en annen kirke der jeg og Hanna møtes mang en fredags kveld for å henge med japansk ungdom og Japanere generelt!!) Mot alle odds ble han nogenlunde frisk nok til å tale(likevel avslører bilde Fars form den kvelden) og med hest stemmebånd fullførte han sin første tale i Japan!

Det å si farvel var ikke lett, men det er i de stundene det går opp for meg hvor mye jeg er elsket. Spesielt når mine to minste gråter i armene mine(<3) og ikke vil slippe. Nå er det bare to måneder til jeg skal hjem. Jeg vet at det kommer til å gå kjempe fort, og plutselig står jeg der selv på flyplassen og skal vinke farvel til alle jeg har blitt glad i her. Jeg både gleder meg og gruer meg.

1 kommentar: