mandag 14. januar 2013

Nyttårs Inlegg!

Her kommer et alt for sent GODT NYTTÅR!! HAPPY NEW YEAR!! あけましておめでとうございます!!! Litt om nyttårsaften og dagen(e) etterpå :D
 
 
 Nyttårsaften!

        
 Jeg og Hanna ble invitert med på "Countdown Party" I en av kirkene vi jobber i. Dagen startet med et møte, lovsang og andakt. Før møtet var over fikk vi alle en lapp hver der vi skulle skrive ned noe som vi angret på at vi gjorde/synd som vi ville ha tilgivelse for og henge det på korset. For det er det Jesus gjorde for oss! Han tokk alle syndene uansett hvor store og små og tok straffen for det. (Etter vi var ferdige ble alle lappene DESTRUERT i en papir strimler). Til slutt hadde vi bønn for det nye året før vi tok turen inn i rommet der nedtellingen skulle ta sted.
 
 Dette og litt annet snacks fikk vi servert. Dette er nudler som man spiser på nyttårsaften i Japan. Husker ikke navnet, men det var godt :D
 
Etter mye leker og annet gøy nærmet det nye året seg raskt og før vi visste ordet av det telte vi ned fra 10!!  Det var kjempe gøy å feire nyttår med så mange mennesker!
 
 1. Nyttårsdag!
 
 Se så mange mennesker!! Jeg dro ut i byens gater med Hanna og hennes besøk :) 
 
Vi dro for å se alle menneskene som skulle til det nærmeste Tempel for å be sine nyttårsønsker. Oppover hele veien til Temlet var det tett i tett med boder. Fikk skikkelig festival stemning :D

 
 Vi fant alt fra frityrstekt blekksprut på pinne(smakte herlig), til karameliserte druer(smakte også herlig)/epler/kirsebær. Som du ser øverst så var det også Kebab der!
 
Det var fint vær denne dagen men kulden har begynt å bite i. I dag snødde det mer enn jeg har sett på lenge(i japan), såppas at noen veier ble stengt. Rart at det bare skal litt snø til for at jeg skal føle meg mer hjemme :)
 
 
Nyttårshilsner fra Japan. Dette blir et kjempe spennende år.

1 kommentar:

  1. Jeg kunne godt tenkt meg å være med på en slik nyttårsfest. likte den delen med lapper og bønn. utrolig fint. ifht til norge hvor det er nesten død i gatene på 1. nyttårsdag er det jo full stemning i japan. det likte jeg kjempe godt. ;)) KHaliun

    SvarSlett